פירוק שיתוף בין בני זוג בהליך גירושין

פירוק שיתוף בין בני זוג

המדריך המתומצת ומורה הנבוכים לסוגיית פירוק השיתוף בין בני זוג במסגרת סכסוך גירושין בישראל

במסגרת מאמרינו זה נחלוף בקצירת העומר ונסביר את סוגיית פירוק השיתוף, במסגרת הליך הגירושין בישראל.

אחוז הגירושין במדינת ישראל נמצא בעלייה מתמדת במהלך העשורים האחרונים, ועל פי הערכות שונות מספר מקרי הגירושין עומד כיום על 26%, כלומר, כמעט כל זוג שלישי הנישא בישראל יסיים את דרכו המשותפת במסגרת הליך גירושין.

עורך דין גירושין מומלץ

פירוק שיתוף בין בני זוג:

אחת הסוגיות המרכזיות שעומדות בהליך גירושין, הינה המחלוקת כיצד לפרק את השותפות הפיננסית בנכסים המשפחתיים שנצברו במהלך חיי הנישואין, סוד גלוי הוא, כי זוגות רבים אינם מתגרשים וממשיכים לחיות בצוותא כשבויים בכלוב של זהב, והכל מהחשש המקנן בליבם מה יעלה בגורל הנכסים המשותפים.

סוגיית פירוק השיתוף במסגרת גירושין, הינה סוגיה סבוכה ומורכבת העוסקת במגוון רחב של היבטים פיננסים בקשת רחבה של זכויות ונכסים שצברו בני הזוג, לכן חשוב להשתמש בשירותים משפטיים. בחלק מהמקרים, סוגיות אלו נפתרות באמצעות הסכם גישור גירושין משותף אליו מגיעים בני הזוג, ובחלק מהמקרים, הסוגיות עולות לדיון משפטי במסגרת דיונים ממושכים בערכאות משפטיות המתנהלות בבתי המשפט לענייני משפחה ו/או בבית הדין הרבני במידה והצד התובע כרך בתום לב את סוגיית פירוק השיתוף.

מצב חדש עומד בפני זוגות מתגרשים והוא הלשנות מס וסחיטה באמצעותו. באמצעות מלשינון של מס הכנסה ניתן לדווח על העלמת מס של אחד מבני הזוג, אחד מבני הזוג יוצר קשר ומדווח באופן אנונימי על בן זוגו שהוא מעלים מיסים, באמצעות כלי זה הליך הגירושים יכול להסתבך יותר ולעכב את ההגעה להסכם גירושין.

עורך דין לענייני משפחה

חלוקת רכוש בין בני זוג:

סוגיה מרכזית נוספת המלווה הליכי פירוק שיתוף בין בני זוג היא סוגיית חלוקת הרכוש. על פי חוק, כל רכוש משותף אותו צברו בני הזוג במהלך שנות הנישואין, או לחילופין במהלך שנותיהם כידועים בציבור, אמור להתחלק באופן שווה בין הצדדים, יחד עם זאת, קיים חריג המונע את אופן החלוקה שווה בשווה בין הצדדים, וזאת במקרים בהם ניתן להוכיח כי הנכסים המיועדים לחלוקה היו שייכים לאחד מבני הזוג טרום הנישואין. בנוסף, קיימת הבחנה במסגרת החוק, כי כל רכוש השייך לאחד מבני הזוג המוגדר כמתנות או ירושות אותן הוא קיבל במהלך תקופת הנישואין, איננו עומד לחלוקה בין בני הזוג. במסגרת הליך חלוקת רכוש בגירושין מושם דגש על הסכמי ממון אותם ערכו בני הזוג בטרם הנישואין או בטרם הגדרתם כידועים בציבור.

כמשרד מוביל בתחום דיני המשפחה, תוכלו למצוא אצלנו מגוון נרחב של שירותים משפטיים אשר נועדו לסייע לכם בכל הקשור להליך פירוק שיתוף בין בני זוג ואופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג. במסגרת שירותי הסיוע והייעוץ המשפטי אותו אנו מעמידים לרשות לקוחותינו תוכלו למצוא את רשימת הנושאים הבאים: פירוק השיתוף בדירת מגורים ונכסי מקרקעין אחרים הנמצאים בבעולתם של בני הזוג, חוק יחסי הממון ואיזון המשאבים, חלוקת רכוש הכוללת אופציות, מניות ומוניטין, נכסי קריירה, סיוע בהליך בדיקות יכולות כלכליות של בן הזוג, איתור מקרים בהם מתבצעת הברחת נכסים על ידי בן הזוג וטיפול בכל אותם מקרים בהם בן הזוג מכריז על עצמו כפושט רגל.

כותב המאמר עורך דין משפחה המתמחה בדיני משפחה, עומד בראש משרד עורכי הדין גיא ניומן.

ליצירת קשר עם כותב המאמר טל: 072-3303764 ,24 שעות ביממה.

קראו עוד: חקירת יכולת של חייבים בהוצאה לפועל

קראו עוד: פתיחת תיק גירושין