עורך דין פשיטת רגל

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות!

מלא את הטופס ונציגינו יחזור אליך במהרה




חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי חוק חדלות פירעון

מה זה חדלות פירעון? מהו חוק חדלות פירעון ומהי מטרתו? מהם הליכי חדלות פירעון? אילו הגבלות קיימות בהליך חדלות פירעון וכיצד מגישים בקשה לחדלות פירעון בהוצאה לפועל? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.

חדלות פירעון הוא מצב כלכלי-משפטי המיועד להגדיר את מצבו של אדם מסוים אשר אינו מסוגל לשלם את חובותיו הצבורים, כאשר סך החובות וההתחייבויות הכספיות שלו עולות על שווי נכסיו. עד לפני מספר שנים, מצב של חדלות פירעון הוביל ברוב המקרים להליך פשיטת רגל אשר לווה במגבלות נוקשות כנגד פושט הרגל.

בשנת 2019 חוקק בכנסת ישראל חוק חדלות פירעון שהוא למעשה תיקון לפקודת פשיטת רגל ומטרתו לאפשר לכל אדם אשר הגיע למצב של חדלות פירעון להגיע להסדר אל מול הנושים בכל הנוגע לחובותיו הכספיים כלפיהם ולאחר פרק זמן כזה או אחר להגיש בקשה להפטר חובות.

חוק חדלות פירעון

מהי מטרתו של חוק חדלות פירעון?

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נועד בראש ובראשונה להוביל למצב בו החייב משלם לנושים את רוב הכספים אותם הוא חייב להם, וכל זאת תוך צמצמום המגבלות המוטלות עליו. באותה נשימה, חוק חדלות פירעון נועד לאפשר לכל חייב לשקם את חייו ומצבו הכלכלי לאורך זמן וכל זאת מבלי להיות "מסומן" על ידי גופים כלכליים כאלו ואחרים בדומה לכפי שהיה נהוג בהליך פשיטת רגל. יחד עם זאת, חשוב לציין שכל אדם הנכנס להליך חדלות פירעון באמצעות צו לפתיחת הליכים לחדלות פירעון, חשוף למגבלות כאלו ואחרות החלות עליו לאורך כל התקופה, וביניהן:

• החייב לא יכול לצאת מהארץ מיום הוצאת צו חדלות פירעון ועד קבלת הפטר מחובות
• החייב יסומן כלקוח מוגבל בבנק ישראל ובבנקים בהם הוא מנהל חשבונות עו"ש – סימון זה מונע ממנו בין היתר להתנהל עם שיקים.
• החייב לא יוכל לעשות שימוש בכרטיסי אשראי
• החייב לא יוכל לפתוח עסק במהלך כל התקופה ו/או לקבלת בעלות על עסק, וזאת למעט מקרים בהם ניתן לו אישור לצורך מכך מטעם הנאמן הממונה על ידי בית המשפט בעניינו.

עורך דין חדלות פירעון

כיצד מגישים בקשה להליך חדלות פירעון ולמי פונים?

הליך חדלות פירעון נעשה במסגרת צו לפתיחת הליכים לחדלות פירעון הניתן על ידי הממונה מטעם בית המשפט בעניינו של החייב. בעת מתן הצו, מוקפאים באופן אוטומטי כל ההליכים אשר נפתחו כנגד החייב במסגרת הליכי הוצאה לפועל. לכל חייב ממונה נאמן האחראי מטעם בית המשפט ליישום מלא של הליכי חדלות הפירעון של החייב ומתחילה תקופת ביניים עד ליום קבלת צו לשיקום כלכלי שהוא החלק העיקרי של החוק החדש.

במקביל, נעשה ניסיון להגיע להסדר נושים ולקביעת סכום חודשי אותו החייב ישלם לכל אחד מהנושים. רוצים לדעת יותר על הליכי חדלות פירעון אנו ממליצים לכם להיוועץ בהקדם עם עורך דין חדלות פירעון שהוא למעשה עורך דין פשיטת רגל המתמחה בדיני פש"ר והוצאה לפועל.