הסדרת רישיון הנהיגה במסגרת ההוצאה לפועל

עיקול רישיון נהיגה בהוצאה לפועל

במסגרת מאמרינו זה נסקור בקצירת האומר את סוגיית הסדרת עיקול רישיון נהיגה של חייבים בהוצאה לפועל וכיצד אפשר לערוך בדיקת עיקול על רישיון נהיגה.

כמי שעוסק רבות בהגנה על חייבים בהוצאה לפועל בישראל הנני נדרש לעיתים מרובות להבהיר לחייבים כיצד ניתן לטפל בהסדרת רישיון הנהיגה שהוגבל במסגרת ההגבלות המוטלות על חייבים בהוצאה לפועל בפרט וכיצד להגיש בקשה לביטול עיקול רישיון נהיגה בהוצאה לפועל בכלל.

עיקול רישיון נהיגה

המסגרת הנורמטיבית:

תיקון 29 לחוק ההוצאה לפועל הינו תיקון אשר נכנס לתוקפו בשנת 2009. התיקון הביא לשינוי משמעותי בצעדים המבצעיים שניתן לנקוט כנגד חייבים בהוצאה לפועל שמוגדרים כחייבים בעלי יכולת המשתמטים מתשלום חובותיהם.

הרציונל המרכזי שעמד בבסיס השינוי הינו מחד צמצום ככל הניתן של פגיעה ישירה בכבוד האדם וחרותו ומנגד הרחבת ההליכים הפוגעניים כנגד רכושו של החייב המשתמט בהוצאה לפועל.

הליך משמעותי וכואב ביותר הינו, ההליך המאפשר להטיל הגבלה על החייב המשתמט מלחדש ו/או מלהחזיק ברישיון הנהיגה. כתוצאה ישירה מהאמור הוטלו הגבלות אוטומטיות על חייבים בהוצאה לפעול שמשמעותם עיקול רישיון נהיגה. כלומר, הגבלה מלחדש ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה.

הלכה למעשה נוצר מצב חדש במסגרתו נהגים מחזיקים ברישיון נהיגה בר תוקף, לכאורה לשנים רבות קדימה ללא שרישיונם נשלל במסגרת פסק דין של בית המשפט לתעבורה.

חייבים רבים שאינם מודעים לתיקון החדש סברות לתומם שאינם מחזיקים ברישיון הנהיגה כדת וכדין למרות העובדה שהינם נוהגים בניגוד לחוק משל נשלל רישיונם בפסק דין.

חשוב לציין כי, מעבר לסיכון בקבלת דוח משוטר תנועה כתב אישום לבית המשפט לתעבורה הרי שהסכנה הגדולה האורבת לפתחם הינה במידה וחלילה תתרחש תאונה עם נפגעי גוף לא תהיה משמעות ו/או תוקף לפוליסת הביטוח החובה, דבר שימית אסון אישי וכלכלי על כלל המעורבים בתאונה.

בדיקת עיקול על רישיון נהיגה

בדיקת עיקול על רישיון נהיגה

חובה לשכור עורך דין מנוסה בהוצאה לפעול המתמחה בתחום ההגנה על חייבים על מנת לבצע בדיקת עיקול על רישיון נהיגה ולטפל בהסדרת החוב באופן מקצועי עוד בשלב שטרם ננקטו הליכי הוצאה לפועל ו/או הוכרז החייב כחייב בעל יכולת המשתמט מחובו וזאת על מנת למנוע עוגמת נפש ונזקים בלתי הפיכים במישורים רבים ומגוונים כגון עיקול רישיון נהיגה.

עורך דין הוצאה לפועל מנוסה, יכול לערוך בדיקת עיקול על רישיון נהיגה ולטפל בהסרת ההגבלה שהוטלה על רישיון הנהיגה גם בשלב מאוחר לאחר הטלת ההגבלה של עיקול רישיון נהיגה.

כותב המאמר, עומד בראש משרד עורכי דין גיא ניומן ועוסק בהגנה על חייבים ופשיטות רגל בהוצאה לפועל.

מעוניינים לבצע בדיקת עיקול על רישיון נהיגה? צרו עמנו קשר.
ליצירת קשר עם כותב המאמר טל: 072-3303764 24 שעות ביממה.